martes, 5 de mayo de 2009

Vull ser Peter Pan


·Personatge famós:
Peter Pan

·Per què m'hi sento identificada:
Primer m'agradaria dir per què no m'hi sento, i és en el fet que no vol créixer mai (en això no m'hi identifico pas), però sí en el fet que és somiador, i que això el fa ser feliç. a més, també li agrada que li expliquin contes i històries fantàstiques, cosa que a mi m'apassonia. He de reconèixer que també em sento identificada amb la seva tossudaria. Si ell ho és molt, jo ho sóc més.

·Valors positius:
És somiador, feliç, amic dels amics (valora molt l'amistat i té cura dels seus) i sobretot, té molta imaginació.

·Valors negatius:
No vol créixer (d'aquí en deriva el peterpanisme) i és molt tossut.

·Si treballés sobre aquest personatge, quin punt destacaria:
Sens dubte el punt de la imaginació, i com aquesta et pot salvar de molts entrebancs. M'agradaria posar com a exemple l'escena en què fan una guerra de menjar sense res a la taula, imaginant-s'ho. Només això ja fa que passin una estona essent feliços. Destacaria com amb la imaginació i fent somiar els altres els pot fer treure un somriure.

·Si m'introduis a la història, quin paper adoptaria:
M'agradaria ser un dels nens perduts a qui ell tan ajuda, o el mateix Peter pan, per tal de poder ajudar a somiar als altres. Penso que una persona sense il·lusions, somnis o imaginació és una persona trista.

·Què ha aportat a la història aquest personatge:
Penso que ha aportat la màgia a aquells que més ho necessiten: els més petits; i que no només ha ajudat que els nens/es demanin un conte cada dia abans d'anar a dormir, sinó també que siguin els mateixos pares i mares els interessats en explicar-lo. Peter Pan és un personatge que "enganxa", com la lectura.

·Què crec que es mereix aquest personatge:
Se n'han escrit llibres i també s'ha vist a la gran pantalla, per tant demanaria simplement que no es perdi. En la història de Peter Pan es diu que cada vegada que una persona diu "no crec en les fades", se'n mor una. De la mateixa manera, doncs, penso que cada vegada que es deixa de llegir o explicar un conte, aquest també va desapareixent. Peter Pan és un personatge que no s'ha de perdre i que els més petits l'han de conèixer. No només conèxer aquest personatge, sinó fer-li el petit "favor" de llegir o demanar que et llegeixin cada dia, que hi hagi un interès per la lectura i que aquesta ajudi a fer créixer la imaginació de tots des de ben petits. Aquest seria el millor reconeixament que se li podria fer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario