martes, 30 de enero de 2018

30 de gener

I avui faries 93 anys. I bufaríem les espelmes plegats i demanaríem un desig. I jo demanaria que no fos l’últim any que les bufem junts. Però no pateixis, perquè ahir les vaig bufar per tots dos i sé que, inevitablement, així ho faré fins que em toqui a mi dir l'adéu. 
Fa uns dies em van retreure que feia molt que no escrivia res. Sembla que només em surt escriure unes ratlles quan és per algú en concret, no per mi. Per tant avui escric per tu. Perquè tot i que ja ho vaig explicar a les margarides a qui dónes vida cada dia, tinc ganes de tornar-t’ho a dir. Sóc feliç. Molt. I aquest 2018 serà un bon any. Perquè diuen que quan una mateixa es proposa que sigui un bon any, per força ho ha de ser. Perquè entre tots m’heu ensenyat  a cuidar els que em cuiden i a estimar als qui m’estimen. I a fer créixer aquest cercle de persones importants. M’heu ensenyat a enyorar quan no hi sóc o quan no hi sou, i a somriure mentre passejo pels passadissos de casa recordant les corredisses, els aniversaris i les abraçades que encara veig si tanco els ulls. I m’heu ensenyat a ser feliç essent jo mateixa. I a emocionar-me amb les paraules boniques que ahir molta gent em va fer arribar. Per tot això, gràcies. 
També t'he d'explicar, però, que no tot és tan bonic. La nostra bandera -la que de veritat ens representa- continua penjada al balcó tal i com ens vas demanar. Però hi ha persones privades de llibertat, dormint a la presó des de fa més de 100 dies, injustament, i per defensar allò que és nostre. A vegades, avi, sembla que els hereus d'aquells que us ho van fer passar tan malament a vosaltres, tenen ganes de demostrar que encara hi són. I nosaltres, estar clar, només els volem ben lluny. I seguirem lluitant fins que això sigui possible, no ho dubtis. 
Però avui, 30 de gener, un any més, tanco els ulls i t’agraeixo a tu tots aquests anys, totes les històries contades, totes les bromes i les converses, tots els records que m’has regalat. I sé que em sents, i que em veus, i que m’ajudes, perquè estàs sota aquelles margarides que m’emocionen i dins el cor de moltes de les persones que m’envolten cada dia. Un cop més, gràcies, i per molts anys! T’estimut*

1 comentario:

  1. Emotiu i sincer. No deixis d'escriure, que jo no vull deixar de lleguir.

    ResponderEliminar